Η σημαντικότητα της Ψυχοκινητικής αγωγής

December 16, 2014

Η Ψυχοκινητική αγωγή είναι η ανάπτυξη των κινητικών ικανοτήτων και δεξιοτήτων του παιδιού. Εκφράζει τη στενή σχέση που υπάρχει ανάμεσα στην αντίληψη, την εμπειρία και τη δράση σε όλα τα επίπεδα της προσωπικότητας. Στόχος της είναι η αυτόνομη δράση του παιδιού που αναφέρεται σε σωματικές – φυσικές ικανότητες και δεξιότητες, στο χειρισμό αντικειμένων και πράξεις…

Read More

Προγράμματα Πρώιμης Παρέμβασης

December 11, 2014

Η Πρώιμη Παρέμβαση είναι η θεραπεία που γίνεται σε παιδιά βρεφικής και παιδικής ηλικίας τα οποία είναι υψηλού κινδύνου μέχρι αυτά να ενταχθούν στο σχολικό σύστημα. Η Πρώιμη Παρέμβαση περιλαμβάνει ποικίλες θεραπευτικές υπηρεσίες για πολύ μικρά παιδιά και τις οικογένειές τους ώστε να ενδυναμώσει όσο το δυνατόν περισσότερο τις ικανότητες του παιδιού και της οικογένειας….

Read More

Είναι έτοιμο για την Ά δημοτικού;

December 9, 2014

Σχολική Ετοιμότητα- Ανιχνευτική Δοκιμασία Σχολικής Ετοιμότητας  Α ΤΕΣΤ Πρώιμη Διάγνωση Μαθησιακών Δυσκολιών Τα τελευταία 30 χρόνια ο παιδίατρος καλείται να αντιμετωπίσει την  μεταβαλλόμενη επιδημιολογία της παιδικής ηλικίας και να ασχοληθεί με προβλήματα όπως: Αναπτυξιακές  Διαταραχές Σχολική ετοιμότητα Σχολική επίδοση Μαθησιακές δυσκολίες Στις Η.Π.Α. 35% των παιδιών του νηπιαγωγείου στερούνται των γλωσσικών ικανοτήτων που είναι απαραίτητες για…

Read More

ΔΙΑΤΑΡΑΧΗ ΤΗΣ ΡΟΗΣ- ΤΡΑΥΛΙΣΜΟΣ

December 4, 2014

ΤΙ ΕΙΝΑΙ Ο ΤΡΑΥΛΙΣΜΟΣ Ο τραυλισμός επηρεάζει την ροή της ομιλίας. Ξεκινάει κατά την παιδική ηλικία και σε ορισμένες περιπτώσεις διαρκεί και κατά την ενήλικη ζωή. Η διαταραχή χαρακτηρίζεται από μπλοκαρίσματα κατά την παραγωγή ορισμένων ήχων που χαρακτηρίζονται ως ‘δυσρυθμίες’.   Οι δυσρυθμίες δεν αποτελούν απαραίτητα διαταραχή, παρόλα αυτά ενδεχομένως να επηρεάζουν την επικοινωνία του…

Read More

Μέθοδος Son Rise για τον Αυτισμό..Μέθοδος Αποδοχής και Αγάπης

December 2, 2014

Η μέθοδος Son Rise είναι μία διαφορετική μέθοδος που χρησιμοποιείται για τον Αυτισμό αλλά και άλλες πολλές Διαταραχές. Η μέθοδος βασίζεται στην αποδοχή και την αγάπη και μέσω του παιχνιδιού και άλλων τρόπων προσπαθούμε να χτίσουμε τη γέφυρα ανάμεσα στον κόσμο του παιδιού και τον δικό μας. Υπάρχουν διαθέσιμες έρευνες, βίντεο και πληροφορίες για την…

Read More

ΟΛΟΚΛΗΡΩΜΕΝΗ ΛΟΓΟΘΕΡΑΠΕΥΤΙΚΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

December 2, 2014

Σύμφωνα με την Αμερικανική Ένωση Ομιλίας- Λόγου- Ακοής, η λογοθεραπευτική αξιολόγηση είναι μία σύνθετη διαδικασία και για να είναι ολοκληρωμένη χρειάζεται να ακολουθηθεί μία διαδικασία. Το να αξιολογηθεί, να περιγραφεί και να ερμηνευθεί η ικανότητα ενός ατόμου, απαιτείται η ενσωμάτωση ποικίλλων πληροφοριών οι οποίες συγκεντρώνονται κατά την αξιολόγηση. Η Ένωση προτείνει πως μία ολοκληρωμένη αξιολόγηση…

Read More

Διαταραχή Αισθητηριακής Ρύθμισης

December 1, 2014

Αισθητηριακή ενοποίηση ονομάζουμε την συνεργασία όλων των αισθήσεων στη μεταφορά και την επεξεργασία ενός ερεθίσματος από το περιβάλλον στον εγκέφαλο και την ανάλυση του σε λειτουργική αντίληψη. Δηλαδή, είναι η οργάνωση των αισθήσεων προκειμένου να σχεδιάσουν και να προγραμματίσουν κινήσεις και συμπεριφοριστικές αντιδράσεις, οι οποίες με τη σειρά τους μας κάνουν ικανούς να μαθαίνουμε, να…

Read More

Γιατί να επισκεφθώ Αναπτυξιολόγο;

November 28, 2014

Ο αναπτυξιακός έλεγχος στοχεύει στο να ελέγξει τις κινητικές, ακουστικές, κοινωνικές, γλωσσικές, οπτικοκινητικές και κριτικές δεξιότητες του παιδιού. Κατά τη φυσιολογική διαδικασία της σωματικής ανάπτυξης ένα παιδί αναπτύσσει παράλληλα και τις δεξιότητες του. Υπάρχουν, όμως, περιπτώσεις, παιδιών που στη διαδικασία της ανάπτυξης κάποιες δεξιότητες φαίνεται να «μένουν πίσω». Τότε κρίνεται αναγκαία η εκτίμηση του ειδικού,…

Read More

ΕΞΥΠΝΟ ΑΛΛΑ ΔΕΝ ΑΠΟΔΙΔΕΙ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ, ΓΙΑΤΙ;

November 27, 2014

Τι φταίει;  Το πιο εύκολο είναι να πούμε ότι φταίει ο μαθητής, αλλά ξέρουμε πολύ καλά ότι και άδικοι είμαστε και το πρόβλημα δεν λύνουμε.  Στην ηλικία των 7 ετών όλα τα παιδιά ανακαλύπτουν τους θησαυρούς της γνώσης, αλλά και τα μαγικά μονοπάτια της φαντασίας και της δημιουργικότητας. Είναι, λοιπόν, φυσιολογικό να αρχίσουν να γοητεύονται…

Read More

ΤΙ ΛΕΕΙ Ο ΔΑΣΚΑΛΟΣ ΚΑΙ ΤΙ ΕΝΝΟΕΙ;

November 26, 2014

Η σχέση των γονιών με το δάσκαλο δεν πάντα και η πλέον αρμονική και αυτό γιατί εμείς οι γονείς πολλές φορές νιώθουμε ότι μας κάνει υποδείξεις για το πώς να «κάνουμε τη δουλειά σας». Το ίδιο ακριβώς ισχύει και αντίστροφα. Κανένας δάσκαλος δεν περιμένει από εμάς να μάθει πώς να κάνει τη δική του δουλειά….

Read More

Η ΔΕΠΥ ΜΕΣΑ ΣΤΗΝ ΤΑΞΗ

November 25, 2014

Τα κύρια χαρακτηριστικά του ADHD (Attention deficit hyperactivity disorder) που στα ελληνικά το λέμε ΔΕΠΥ – Διαταραχή ελλειμματικής προσοχής υπερκινητικότητας, όπως εμφανίζονται μέσα στη σχολική τάξη:  Διάσπαση προσοχής, αδυναμία στη συγκέντρωση, η προσοχή τους διασπάται πολύ εύκολα με το παραμικρό ερέθισμα  Σηκώνονται από την καρέκλα τους και τριγυρίζουν στο χώρο Ενοχλούν τους συμμαθητές τους  Οι…

Read More

ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΛΟΓΟΘΕΡΑΠΕΙΑΣ ΚΑΙ ΑΛΛΩΝ ΘΕΡΑΠΕΙΩΝ

November 23, 2014

Αυτή είναι η πιο κοινή ερώτηση των γονέων. Μακάρι να μπορούσε να απαντηθεί αυτή η ερώτηση. Παρόλα αυτά, αν και δεν μπορεί ο θεραπευτής να προσδιορίσει την διάρκεια της θεραπείας μπορεί να σας πει τι θα δουλευτεί κατά τη διάρκεια των συνεδριών καθώς και το τι μπορείτε να κάνετε εσείς για να έχετε το καλύτερο…

Read More