αρχείο λήψης


Ο ειδικός του ύπνου Jodi Mindell, συγγραφέας του βιβλίου «Sleeping Through the Night», αποκαλύπτει ότι αν ένα παιδί έχει κακές συνήθειες ύπνου, δηλαδή αρνείται να κοιμηθεί κατά τη διάρκεια της ημέρας ή δεν πηγαίνει για ύπνο νωρίτερα από τις 10 το βράδυ, τότε οι γονείς θεωρούν ότι δεν έχει ανάγκη από περισσότερο ύπνο! Όμως κάτι τέτοιο για τον Jodi Mindell  δεν ισχύει. Γι’ αυτό οι γονείς οφείλουν να προσπαθήσουν ώστε να δημιουργήσουν μία ρουτίνα ύπνου τέτοια που θα δίνει στο παιδί τον ύπνο που χρειάζεται.

Πόσες είναι όμως, σύμφωνα με τους επιστήμονες, οι επαρκείς ώρες ύπνου των βρεφών και των παιδιών ανάλογα με την ηλικία τους;

Για τα βρέφη έως 6 μηνών, ο απαραίτητος χρόνος ύπνου είναι οι 16 – 20
ώρες. Η μεγαλύτερη περίοδος ύπνου είναι για την πλειοψηφία των παιδιών 5 ώρες με μεσοδιαστήματα αφύπνισης μίας έως δύο ωρών.

Για βρέφη 6 – 12 μηνών, ο συνιστώμενος χρόνος ύπνου είναι περίπου 3 ώρες την ημέρα και 11 ώρες τη νύκτα. Προς το τέλος του 1ου χρόνου, o ύπνος ομαλοποιείται και τα παιδιά κοιμούνται μια μεγάλη περίοδο τη νύχτα και ένα ή δύο μικρά διαστήματα ύπνου την ημέρα, με σύνολο περίπου 12 με 13 ώρες.

Για τα παιδιά 1 – 3 χρονών, ο ενδεδειγμένος χρόνος ύπνου είναι
10 – 12 ώρες συνολικά. Πολλά παιδιά στην ηλικία αυτή επιλέγουν να μην να κοιμούνται κατά τη διάρκεια της ημέρας. Οι γονείς δεν χρειάζεται να τα πιέζουν να κοιμηθούν το μεσημέρι, όμως θα πρέπει να βρεθεί ένας χρόνος αποχής από έντονη δραστηριότητα.

Για παιδιά ηλικίας 3 – 6 χρονών, ο απαιτούμενος ύπνος κυμαίνεται σε 10 – 12 ώρες το 24ωρο. Ούτε τα παιδιά της ηλικίας αυτής είναι υποχρεωτικό να κοιμούνται κατά τη διάρκεια της ημέρας, αν συμπληρώνουν τον ύπνο τους κατά τη διάρκεια της νύκτας.

Για παιδιά ηλικίας 6 – 15 χρονών, ο ύπνος που θεωρείται επαρκής έχει διάρκεια 10 – 11 συνολικά ώρες, ενώ ο μεσημεριανός ύπνος δεν θεωρείται επιβεβλημένος.

Σε γενικές γραμμές, τα παιδιά που κοιμούνται το μεσημέρι, συνήθως κοιμούνται λιγότερες ώρες το βράδυ, ενώ όσα παιδιά δεν κοιμούνται το μεσημέρι, κοιμούνται περισσότερες ώρες τη νύκτα.

Αν το παιδί σας έχει δυσκολίες με τον ύπνο μπορεί να έχει διαταραχή ύπνου και πρέπει να εξεταστεί από ειδικό.