1. Αρχική
  2. Άρθρα
  3. Νήπια-΄Γ τάξη

Νήπια-΄Γ τάξη

 

 

Στο τέλος του νηπιαγωγείου το παιδί σας θα πρέπει να είναι ικανό:

 

  • Να ακολουθεί 1-2 απλές οδηγίες στη σειρά
  • Να ακούει και να κατανοεί ιστορίες κατάλληλες για την ηλικία του
  • Να ακολουθεί μια απλή συζήτηση
  • Να γίνεται κατανοητό από τους περισσότερους ανθρώπους
  • Να απαντάει απλές ναι/ όχι ερωτήσεις
  • Να απαντάει ερωτήσεις ανοιχτού τύπου (π.χ. τι έφαγες για μεσημεριανό)
  • Να επαναλαμβάνει ιστορία ή να μιλά για ένα γεγονός
  • Να συμμετέχει κατάλληλα σε συζητήσεις
  • Να δείχνει ενδιαφέρον και να ξεκινά συζητήσεις
  • Να ξέρει πως λειτουργεί ένα βιβλίο (διαβάζω από αριστερά προς τα δεξιά και από πάνω προς τα κάτω)
  • Να καταλαβαίνει ότι οι λέξεις που λέμε αποτελούνται από ήχους
  • Να βρίσκει λέξεις που κάνουν ρίμα (καπέλο και μοντέλο)
  • Να συγκρίνει και να ταιριάζει λέξεις βασιζόμενο στους ήχους των λέξεων
  • Να κατανοεί ότι τα γράμματα αντιπροσωπεύουν ήχους και οι ήχοι αντιστοιχούν σε γράμματα
  • Να προσδιορίζει τα κεφαλαία και τα μικρά γράμματα
  • Να αναγνωρίζει κάποιες λέξεις οπτικά
  • ‘Να διαβάζει’ αρκετές εικόνες από βιβλία
  • Να μιμείται την ανάγνωση μιλώντας για εικόνες σε ένα βιβλίο
  • Να γράφει το όνομά του και το επίθετό του
  • Να ζωγραφίζει εικόνα που να δείχνει μια ιστορία, να λέει την ιστορία
  • Να γράφει κεφαλαία και μικρά γράμματα

Στο τέλος της Ά τάξης δημοτικού το παιδί σας θα πρέπει να είναι ικανό:

  • Να θυμάται πληροφορίες
  • Να αποκρίνεται σε οδηγίες
  • Να ακολουθεί οδηγίες 2-3 βημάτων σε χρονική ακολουθία
  • Να γίνεται εύκολα κατανοητό
  • Να απαντά πιο πολύπλοκες ναι/ όχι ερωτήσεις
  • Να λέει και να επαναλαμβάνει ιστορίες και γεγονότα με λογική χρονική ακολουθία
  • Να εκφράζει ιδέες με ποικιλία ολοκληρωμένων προτάσεων
  • Να χρησιμοποιεί τα περισσότερα γραμματικά φαινόμενα σωστά
  • Να ρωτά και να απαντά σε “wh” questions (ποιος, τι, που, πότε, γιατί)
  • Να μένει σε ένα θέμα και να εναλλάσσει τη σειρά του στη συζήτηση
  • Να δίνει οδηγίες
  • Να ξεκινά συζήτηση
  • Να δημιουργεί λέξεις που κάνουν ρίμα
  • Να προσδιορίζει όλους τους ήχους σε μικρές λέξεις
  • Να κάνει διάφορους ήχους συμπλέγματα προκειμένου να φτιάξει λέξεις
  • Να αντιστοιχεί γραπτές λέξεις με προφορικές
  • Να προσδιορίζει γράμματα, λέξεις, προτάσεις
  • Να κόβεις τις λέξεις σε ήχους όταν διαβάζει
  • Να έχει οπτικό λεξιλόγιο 100 γνωστών λέξεων (να τις αναγνωρίζει με το που τις βλέπει χωρίς ανάγνωση πραγματική)
  • Να καταλαβαίνει τι διαβάζει
  • Να εκφράζει ιδέες στο γραπτό του
  • Να γράφει καθαρά
  • Να συλλαβίζει γνωστές λέξεις σωστά
  • Να ξεκινά κάθε πρόταση με κεφαλαίο γράμμα και να χρησιμοποιεί τελεία
  • Να γράφει ποικιλία ιστοριών, σημειώσεων

Στο τέλος της ΄Β τάξης δημοτικού το παιδί θα πρέπει να είναι ικανό:

  • Να ακολουθεί 3-4 προφορικές οδηγίες σε χρονική ακολουθία
  • Να κατανοεί οδηγίες (μέρος, χώρος, χρόνος)
  • Να απαντά σωστά σε ερωτήσεις σχετικά με ιστορία ανάλογη της ηλικίας του
  • Να δίνει οδηγίες 3-4 βημάτων
  • Να χρησιμοποιεί προφορικό λόγο για να πείσει και να διασκεδάσει
  • Να μένει σε ένα θέμα, να παίρνει τη σειρά του, να χρησιμοποιεί κατάλληλη βλεμματική επαφή κατά τη διάρκεια της συζήτησης
  • Να ξεκινά και να κλείνει τη συζήτηση κατάλληλα
  • Έχει πλήρως εδραιωμένα όλα τα φωνήματα και τους ήχους και την φωνολογική ενημερότητα
  • Συνδέει ήχους, συλλαβές, λέξεις και φράσεις με την γραπτή τους μορφή
  • Αναγνωρίζει πολλές λέξεις οπτικά
  • Χρησιμοποιεί πολλά στοιχεία όταν διαβάζει (π.χ. εικόνες, τίτλους/ επικεφαλίδες, πληροφορίες)
  • Ξαναδιαβάζει και αυτοδιορθώνεται όταν είναι απαραίτητο
  • Εξηγεί στοιχεία- κλειδιά μιας ιστορίας (π.χ. την κεντρική ιδέα, τους ήρωες, την πλοκή)
  • Χρησιμοποιεί τις εμπειρίες για να προβλέψει και να δικαιολογήσει τι θα συμβεί μετά σε ιστορίες κατάλληλες για την ηλικία του
  • Διαβάζει, ξαναλέει ιστορία σε χρονική ακολουθία
  • Διαβάζει αθόρυβα αλλά και δυνατά με ροή
  • Διαβάζει αυθόρμητα
  • Γράφει ευανάγνωστα
  • Χρησιμοποιεί ποικιλία προτάσεων σε εκθέσεις, ποίηση ή σε μικρές ιστορίες (φανταστικές και μη)
  • Χρησιμοποιεί τα βασικά σημεία στίξης και χρησιμοποιεί τα κεφαλαία γράμματα κατάλληλα
  • Οργανώνει τη γραφή ώστε να περιλαμβάνει αρχή, μέση και τέλος
  • Τεμαχίζει τις συχνά χρησιμοποιούμενες λέξεις σωστά

Στο τέλος της ΄Γ τάξης δημοτικού το παιδί σας θα πρέπει να είναι ικανό:

  • Να ακούει συζήτηση ομάδας
  • Να μιλά καθαρά με κατάλληλη φωνή
  • Να ρωτά και να αποκρίνεται σε ερωτήσεις
  • Να συμμετέχει σε συζητήσεις και συνομιλίες ομάδας
  • Να χρησιμοποιεί λεξιλόγιο σύμφωνα με το υποκείμενο
  • Να παραμένει σε ένα θέμα, αν χρησιμοποιεί κατάλληλη βλεμματική επαφή, να περιμένει και να παίρνει τη σειρά του σε μία συζήτηση
  • Να κάνει ακριβή περίληψη μιας ιστορίας
  • Να εξηγεί τι έχει μάθει
  • Να έχει ολοκληρωμένες γνώσεις των φωνημάτων
  • Να αναλύει τις λέξεις όταν διαβάζει
  • Να χρησιμοποιεί στοιχεία από τη γλώσσα και τη δομή του κειμένου για να καταλάβει τι διαβάζει
  • Να προβλέπει και να αιτιολογεί τι θα συμβεί μετά στην ιστορία και να συγκρίνει ιστορίες μεταξύ τους Να απαντά και να ρωτά ερωτήσεις σχετικά με γραπτό υλικό
  • Να χρησιμοποιεί πληροφορίες που χρειάζονται για να μάθει για καινούρια θέματα
  • Να διαβάζει βιβλία κατάλληλα της ηλικίας του με ευχέρεια
  • Να ξαναδιαβάζει και να διορθώνει λάθη όταν είναι απαραίτητο
  • Να οργανώνει, να σχεδιάζει, να αλλάζει και να προσθέτει
  • Να περιλαμβάνει λεπτομέρειες στο γραπτό του
  • Να γράφει ιστορίες, γράμματα, απλές εξηγήσεις, σύντομες περιλήψεις
  • Να γράφει απλές λέξεις σωστά, να χρησιμοποιεί λεξικό για να διορθώσει την ορθογραφία