1. Αρχική
  2. Uncategorized
  3. ΟΛΟΚΛΗΡΩΜΕΝΗ ΛΟΓΟΘΕΡΑΠΕΥΤΙΚΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

ΟΛΟΚΛΗΡΩΜΕΝΗ ΛΟΓΟΘΕΡΑΠΕΥΤΙΚΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

C--Users-Owner-Pictures-NSPT Website Photos-boy in speech therappy-resized-600

 

Σύμφωνα με την Αμερικανική Ένωση Ομιλίας- Λόγου- Ακοής, η λογοθεραπευτική αξιολόγηση είναι μία σύνθετη διαδικασία και για να είναι ολοκληρωμένη χρειάζεται να ακολουθηθεί μία διαδικασία. Το να αξιολογηθεί, να περιγραφεί και να ερμηνευθεί η ικανότητα ενός ατόμου, απαιτείται η ενσωμάτωση ποικίλλων πληροφοριών οι οποίες συγκεντρώνονται κατά την αξιολόγηση. Η Ένωση προτείνει πως μία ολοκληρωμένη αξιολόγηση πρέπει να περιλαμβάνει τα εξής:

  • Ιστορικό που να περιλαμβάνει ιατρικές, εκπαιδευτικές, κοινωνικοοικονομικές και γλωσσικές πληροφορίες από την οικογένεια και τους δασκάλους
  • Συνέντευξη με την οικογένεια και τον ασθενή
  • Αξιολόγηση ακουστικού, οπτικού, κινητικού και γνωστικού επιπέδου
  • Σταθμισμένες και μη σταθμισμένες μετρήσεις που να εξετάζουν τον εκφραστικό και αντιληπτικό λόγο, την επικοινωνία, την κατάποση (όταν απαιτείται)
  • Προσδιορισμός πιθανών στρατηγικών και μεθόδων για αποτελεσματική θεραπεία
  • Επιλογή σταθμισμένων μετρήσεων προκειμένου να υπάρχει εγκυρότητα και αξιοπιστία των αποτελεσμάτων
  • Υπηρεσίες παρακολούθησης για να εξασφαλιστεί η καταλληλότητα του θεραπευτικού προγράμματος

Επίσης υπογραμμίζεται από την Ένωση η διαφορά μεταξύ εκτίμησης και αξιολόγησης. Ο όρος εκτίμηση σημαίνει ‘οι διαδικασίες που ακολουθούνται από ένα καταρτισμένο επαγγελματία για να καθορίσει την αρχική και συνεχιζόμενη διαγνωστική εικόνα του ατόμου’. Ενώ ο όρος αξιολόγηση χρησιμοποιείται όταν ένας επαγγελματίας προσδιορίζει τις δυνατότητες και αδυναμίες του ατόμου και παρεμβαίνει με το κατάλληλο πρόγραμμα ανάλογα με τις ανάγκες του παιδιού.

Στο Κέντρο μας αξιολογούμε ενώ για μία ολοκληρωμένη εκτίμηση προτείνουμε στις οικογένειες να επισκεφθούν αναπτυξιολόγο ειδικευμένο στον τομέα που χρειάζεται ανάλογα με τις δυσκολίες του παιδιού (π.χ. μαθησιακές δυσκολίες, ψυχοκινητική καθυστέρηση, αναπτυξιακές διαταραχές κ.ά.).